KULTAAKIN KALLIIMMAT REFERENSSI ASIAKKAAT
Referenssi asiakkaat ja niiden tehokas hankinta ovat avain menestykselliseen myyntiin, joten nyt kannattaa lukea tämä postaus oikein ajatuksen kanssa!
Referenssi asiakkaat ja niiden merkitys
Jotta sinulla olisi asiakkaita, kenelle myydä, täytyy sinun tietysti ne asiakkaat ensin jostakin hommata.
Suurin osa joutuu tässä vaiheessa soittelemaan ns. kylmään kantaan, ja se onkin tilastojen valossa sitä kaikista raskainta ja tympeintä hommaa myyjien mielestä.
”Ei kiitos, ei kiitos, ei todellakaan kiinnosta, ei kiitos, ei kiitos”…luuria, luuria…tympeyttä, ahdistusta…. Tällaistahan se valitettavasti melko usein on, myyjien arki.
Ja tähän kun vielä lisätään se tosiasia, että melkoisen monessa yrityksessä on aidosti pula sellaisista asiakaslistoista, joita ei ole vielä ”puhki soitettu”, niin ei ole lainkaan ihme, että myyntityön glamour katoaa viikossa parissa kovimmaltakin myyntityön tekijältä.
Mutta mietipä, miltä arki tuntuisi, jos sinulla ja myyjilläsi olisikin kalenterit täynnä sellaisia asiakkaita, jotka suorastaan odottavat tulevaa palaverianne malttamattomina?!
Ja jotka todellakin ovat valmiina ostamaan juuri sinulta, jos vain ehdottamasi ratkaisu on suurinkaan piirtein kilpailukykyinen nykyiseen verrattuna.
❗ Tällaisia asiakkaita sinun kannattaa kalenteriisi haalia, eikös vain, ja nyt kerron sinulle, miten se tapahtuu.
Hanki mahtavia referenssi asiakkaita opettelemalla tämä tehokas asiakashankinta malli!
Referenssi asiakkaiden hankinta on ehdottomasti yksi tärkeimmistä asioista myyntiprosessissa, sillä kun opettelet sen kunnolla, sinulla ei enää koskaan tule olemaan pula laadukkaista asiakkaista!
Ja mikä parasta, kun opit käyttämään tätä huikeaa tekniikkaa kunnolla, sinun ei tarvitse enää lainkaan soitella kylmää kantaa, sillä aikasi menee ihanien, untuvanlämpöisten asiakkaiden kanssa, jotka ovat jo lähtökohtaisesti valmiina ostamaan juuri sinulta 🤩
Aika siistiä, vain mitä.
Mistä oikein on kyse, kun puhutaan referenssi asiakkaista
Ja jos et ole koskaan kuullutkaan mistään referenssi asiakkaista, ja mietit, että mistähän se nyt oikein intoilee, niin tässäpä pieni infopläjäys:
Ihan ensiksi haluan tehdä selväksi, että nyt en puhu UCG:stä (User-Generated Content, joka on kuluttajien luomaa kokemukseen perustuvaa sisältöä someen).
Oikein toteutettuna myös se on erittäin kustannustehokas tapa saada asiakkaita, ja sitä kannattaa ehdottomasti käyttää sisällöntuotannossa ainakin jossakin määrin. Nyt ei kuitenkaan puhuta siitä.
Itse asiassa kirjoitan sinulle UGC:sta joku toinen kerta ihan oman artikkelin, mutta palataan nyt takaisin referenssi asiakkaiden hankintaan.
Joko luit tämän? ”Tarinakeijun matkassa”
Lyhyesti ja ytimekkäästi sanottuna referenssi asiakkaat ovat niitä asiakkaita, joiden yhteystiedot olet saanut omilta olemassa olevilta asiakkailtasi.
Eli he ovat sinun asiakkaittesi läheisiä ihmisiä, yleensä siis heidän sukulaisia tai hyviä ystäviä nyt ainakin.
Ja syy, miksi nämä asiakkaat ovat kultaakin arvokkaammat on seuraava:
On selvää, että se sinun olemassa oleva asiakkaasi, jolta tämän referenssi asiakkaan nimen ja yhteystiedot olet saanut (ja kenelle olet tehnyt hyvät ratkaisut ja kaupatkin), on HYVIN SUURELLA TODENNÄKÖISYYDELLÄ antanut sinusta luottamuslauseen tälle referenssi asiakkaalle.
Joten tämä ihana, potentiaalinen kultahippu referenssi asiakas on siis jo ikään kuin valmiiksi kallellaan sinuun päin. Luottamus on jo pohjilla valmiina!
Niiiiin huippua, onko makeampaa tilaisuutta myyjälle olemassakaan!
Ilouutisia, voit hankkia niitä vaikka jo tänään!
Ja eikä tässä vielä kaikki, ilouutiset sen kun vain jatkuvat! Voit nimittäin halutessasi alkaa hankkimaan näitä kultakimpale asiakkaita itsellesi vaikka jo heti tänään!
(Toki sinun pitää ensin hallita tekniikka, miten se tehdään, mutta voit oppia sen jo päivässä, parissa).
Minä opetan tämän tekniikan maksutta omille asiakkailleni, sillä mikään ei mielestäni ole tärkeämpää kuin se, että myyjillä on kalenterit täynnä POTENTIAALISIA asiakastapaamisia ihan koko ajan!
Opetan hankintatekniikan alusta loppuun niin, että koulutuksen läpikäytyään asiakkaani varmasti osaa sen paremmin kuin hyvin.
Tätä samaista tekniikkaa käyttää menestyksellisesti osa Supermyyjistä. Olen myös itse jossakin vaiheessa kouluttanut tätä myyjille.
Itsekin käytän tekniikkaa säännöllisesti, sillä miksi ihmeessä käyttäisin aikani kylmään kantaan tykittämällä, kun voin tehdä myyntiä tehokkaamminkin.
Ei siis ole epäilystäkään siitä, etteikö tekniikka toimi myös käytännössä. Ainut asia, miksi sitä ei käytä kaikki myyjät on se, että aika harva tietää, MITEN se tehdään käytännössä.
Ja voit olla varma siitä, että tätä tietoa ei todellakaan tarjota ilmaiseksi missään. Tiedän joidenkin konsulttien perivän tuhansia valmennuksesta, jossa he tätä opettavat.
Onhan se toisaalta ihan ymmärrettävää, sillä nyt puhumme merkittävästä myynnin super tekniikasta, joka nostaa myyjien tulokset totaalisesti seuraavalle tasolle!
Toivottavasti sinulla ja myyjilläsi on riittävästi potentiaalisia asiakastapaamisia, sillä niiden merkitys on, kuten tietysti yrittäjänä tiedätkin, oleellista liiketoiminnan kannalta.
Mukavaa alkanutta viikkoa ja kaikkea hyvää, ollaan taas kuulolla!
Tehokkain terveisin Referenssimestari Kiki 👸🏻